X
تبلیغات
سایت اخلاقی وعرفانی علامه حسن زاده املی

پیوند های روزانه

این وبلاگ درخصوص علامه حسن زاده املی میباشد که حاوی مطالب عرفانی ازحضرت اقا میباشد ودرلابلای مطالب از علامه ذوالمعارج (ذوالفنون)نورانی اردبیلی نیز مطالب عرفانی واخلاقی خواهیم اورد
التماس دعا مدیر وبلاگ

پیوند های روزانه

پیوند های سایت

برچسب‌ها

  • ره (6)
  • حفظه الله (6)
  • س (4)
  • علامه حسن زاده آملی (3)
  • دانلود آثار علامه حسن زاده آملی (2)
  • باب دهم از اشعار دفتر دل علامه حسن زاده آملی (2)
  • متن ۵۳ کتاب از علامه حسن زاده آملی در قالب یک فایل (2)
  • کتاب اسوه اخلاق (2)
  • مکاشفات و رویا های صادقانه علامه حسن زاده املی (2)
  • تسلط بر علم طب و تشریح (2)
  • آيا جزيره خضراء محل سکونت امام زمان (2)
  • عجل الله (2)
  • ع (2)
  • علامه حسن زاده (2)
  • دانلود کلیپ تصویری نماز علامه حسن زاده آملی (2)
  • دریافت صوتی جلسات درس استاد صمدی آملی در خصوص مسائ (2)
  • تغذی (2)
  • متن کتاب شرح مراتب طهارت (1)
  • دانلود کتاب شرح دفتر دل علامه حسن زاده آملى (1)
  • درس اخلاق سید حسن عاملی (1)
  • مهمترین منزل سیر و سلوک (1)
  • توصیه های ایت الله قاضی به شاگردانشان (1)
  • آداب و اسرار ذکر (1)
  • در فضائل ذکر (1)
  • زندگی نامه ایت الله دکترسیدحسن عاملی (1)
  • حضرت استاد عاملی (1)
  • تطهیرقلب (1)
  • شرط تاثیر طاعات (1)
  • کلمه هفتاد و هفت رساله صد كلمه در معرفت نفس (1)
  • عشق و عاشق و معشوق (1)
  • تقریظ حضرت علامه حسن زاده آملی در مورد استاد صمدی (1)
  • ملاقات با حضرت ولى عصر (1)
  • بزرگترین ریاضیدان معاصر (1)
  • توصيه هاي غذايي علامه حسن زاده آملي (1)
  • الهی نامه استاد حسن زاده آملی (1)
  • دستورالعملی از استاد حسن زاده آملی (1)
  • سؤالات پانزده گانه شاگردی از استاد حسن زاده آملی – (1)
  • برخی مبانی استاد حسن زاده آملی از کتب ایشان (1)
  • غزلی ازپرفسورعلامه حسن زاده (1)
  • نامه علامه حسن زاده آملی به فرزندش (1)
  • دو کلیپ صوتی درباره دنیا و چگونگی آن با بیان شیوای (1)
  • آداب سیر و سلوک درفرمایشات حضرت علاّمه حسن حسن زاد (1)
  • رساله سیروسلوک علامه بحرالعلوم (1)
  • آیت الله علامه مصطفی نورانی در وادی طب اسلامی (1)
  • حضرت آیت الله محمد حسن الهی طباطبائی (1)
  • وحدت وجود از دیدگاه سید الحکماء آیت الله سید ابوال (1)
  • درس اخلاق عارف بالله مقدس ثانی ایت الله مشکینی (1)
  • مجموعه سخنرانی از مرحوم آیت الله مشکینی (1)
  • استخراج تقویم توسط علامه حسن زاده املی روحی له فدا (1)
  • شرح حال علامه شعرانی از زبان علامه حسن زاده آملی (1)
  • نکته ای از علوم غریبه ازعلامه حسن زاده (1)
  • تسلط بر علوم گوناگون علامه حسن زاده (1)
  • علم هیئت و نجوم علامه حسن زاده (1)
  • عقل از دیدگاه حضرت علامه (1)
  • تقدیر نامه حضرت علامه حسن زاده آملی (1)
  • عبادت با نيت به دست آوردن ثواب یا عشق الهي (1)
  • نامه اول کتاب شریف نامه ها برنامه ها (1)
  • توحید صمدی قرآنی (1)
  • نیت گناه و اثر آن (1)
  • طفل ناخوانده الف با علامه حسن زاده (1)
  • كعبه عشق‏ علامه حسن زاده (1)
  • ملاقات آية الله سيبويه با آقا امام زمان عليه السلا (1)
  • عکسهای ازپرفسورعلامه حسن زاده (1)
  • علی اللهی ها کیستند (1)
  • خاطره دیدار با حضرت علامه (1)
  • آخرین اخبار از وضعیت جسمی علامه حسن زاده (1)
  • يك دستور اخلاقى (1)
  • تفکرازدیدگاه ایت الله کمیلی (1)
  • دونظریه متفاوت (1)
  • آداب سلوک از منظر علامه حسن‌زاده آملی (1)
  • تلقین بسم الله الرحمن الرحیم از مقام ولایت (1)
  • چند عکس منتخب از بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی (1)
  • سفارش رهبر انقلاب برای ثبت ناگفته های علامه حسن زا (1)
  • برای دیدن تیزر تلویزیونی همایش بزرگداشت حضرت علامه (1)
  • مطالب عرفانی دروبلاگ علامه حسن زاده (1)
  • شعر بسیار زیبای يا على (1)
  • سروده آیت الله حسن زاده آملی (1)
  • تواضع علامه حسن زاده آملی (1)
  • حال روحی حضرت علامه حسن زاده آملی (1)
  • معرفت نفس علامه حسن زاده (1)
  • بشارت ها

    + «دانلودسخنرانی استاداستاد رائفی پور ؛ نقد انیمیشن I pet Goat II
    + «دانلودسخنرانی استادعلیرضاپناهیان درمورد تربیت ولایی
    + «دانلود تیتراژ پایانی برنامه ( دیروز امروز فردا‌ )
    + «وحدت مذاهب با توجه به واقعیات امامت بر چه پایه های استوار است؟
    + در رابطه با وحدت بين شيعه و سني چه رواياتي داريم و اين وحدت تا چه حدّي بايد باشد؟
    + وحدت شيعه و سني يعني چه؟ چگونه و تا چه حد امکان پذير است؟ چطور مي توان وحدت داشت؟
    + اتّفاقات واقع شده در هنگام ولادت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله
    + ولادت، كودكي، نوجواني امام صادق ـ عليه السّلام ـ تا دورة امامت آن حضرت
    + نگاهی به جریان شیطان پرستی در ایران
    + «خليفه گري» دستپخت جديد غرب!
    + آیا با ظهور امام زمان(عج) دنیا «بهشت» می‌شود؟
    + پیامد پخش سریال‌های ترکیه‌ای چیست؟
    + بررسی رسالت حکومت جهانی مهدوی و لیبرالیسم
    + گونه هایی از التقاط در مسأله ی انتظار (2)
    + نگاهی به جریان شیطان پرستی در ایران
    + در تلویزیون آمریکا چه می گذرد / هرچقدر بی بندوبارتر، بهتر! + تصاویر
    + مهدويت و عقل‌گرايي
    + نشانه های ظهور امام زمان چیست؟
    + معناي لغوي و اصطلاحي رجعت
    + آماده ظهور هستی؟
    + ارزش انتظار و کَرامت منتظَر
    + جایگزینی برای «ربا» در سبک زندگی
    + مدعیان مهدویت در سرزمین های عثمانی
    + پاسخ رهبرانقلاب به ۱۰ پرسش درباره آمریكا
    + ابزارهاى تهاجم فرهنگى
    + چرا آمریكا به جنگ نرم روی آورده است؟
    + خواهان آمدن امام زمان هستیم ؟ – قسمت اول
    + «مراتب انتظار فرج...»
    +سه رکن اساسی انتظارحقیقی!
    + بررسي مباني ضرورت زمينه سازي براي ظهور موعود!
    + انتظار در نگاه مقام معظم رهبري مدظله العالي
    + رويكرد عقلى بر ضرورت وجود امام
    + دانلود دعای امام رضا (ع) برای حضرت مهدی (عج) با صدای فرهمند

    ایران عصر ظهور

    + علامه مصباح يزدي: خواست خودمان را بر خواست مقام معظم رهبري تحميل نکنيم.
    + امروز مقام معظم رهبری نماد راه اهل بیت (ع) است
    + نقش مهدویت در انسجام و وحدت اسلامی
    + رابطه متقابل ايمان و عمل
    + پاسخ به این سوال که چرا باید دین داشته باشیم؟!
    + نمونه هایی از معجزات امام زمان (عج)
    + آیا ایجاد حکومت اسلامى با اعتقاد به ظهور حضرت منافات ندارد؟
    + اوصاف مشترک پیامبر(ص) و امام زمان(عج)
    + نگرانی های امام زمان(عج) درباره شیعیان
    + غیبت طولانی و طول عمر قائم(عج) به روایت امام صادق(ع)
    + انقلاب اسلامی؛ تحقق وعده‌ی الهی
    + طول عمر رجعت کنندگان
    + رجعت در قرآن
    + وقوع رجعت در ميان پيامبران پيشين
    + ويژگي‌هاي رجعت
    + رجعت از دیدگاه ثقلین
    + دجّال
    + ياران مهدي در يک نگاه علائم و شرائط ظهور
    + قتل نفس زکیه - از نشـانه‌هــاي حتمي ظهـور
    + خسف بیداء
    +يکي از نشانه‌هاي حتمي قيام امام زمانعجل الله تعالی فرجه الشریف خروج سفياني است
    + شرايط ظهور
    + يکي از نشانه‌هاي حتمي ظهور حضرت مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف ، خروج يماني ش مرده میشود.
    + انواع انتظار
    + ویژگی های یاران امام زمان
    + گسترش علم و تکنيک، زمينه ساز ظهور حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف
    + نقش مهدویت در انسجام و وحدت اسلامی
    + انتظار از دیدگاه اهل سنّت
    + انتظار در مكاتب فكرى غيردينى
    + خاتم الانبياء و خاتم الاوصياء
    + سیره مهدوی در کلام رضوی
    + آيا حضرت ولي‌عصر (عليه السلام) در سرداب زندگي مي‌كند؟
    + جايگاه امامت و رهبري در نظام اسلامي
    +مفهوم شناسي سياست مهدوي
    + در آرماگدون چه اتفاقي مي افتد ؟
    + آخرالزّمان و حکومت جهانی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
    + رهبری در کلام علامه حسن زاده آملی
    + چگونه در مدینةالنبی(ص) زندگی کنیم نه در محیط شیطان
    + بررسی رسالت حکومت جهانی مهدوی و لیبرالیسم - بخش 2
    + بررسی رسالت حکومت جهانی مهدوی و لیبرالیسم - بخش1
    + بررسی رسالت حکومت جهانی مهدوی و لیبرالیسم - بخش3
    + اصل قضیه «محبت» است
    + وجود باورهاي شبه مهدوديت در اديان غير الهي چه توجيهي دارد؟
    + مهدويت به چه معنا است لطفاً توضيح دهيد؟
    + تکامل همه جانبه بشریت در گرو ظهور امام مهدی(ع)
    + اوضاع خاورمیانه نشانه ای از نزدیک بودن حوادث بزرگ
    +قربانی فقط برای خداوند است، شیعه به نام غیر خدا قربانی میکند)

    مطالب برگزیده

       یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1390 16:46   عاشق علامه   

    بسم الله الرحمن الرحیم


    تصویر از آیت الله میرزا ابوالحسن شعرانینسیم آنلاین


    نسیم یار

       یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1390 16:41   عاشق علامه   

    بسم الله الرحمن الرحیم


    تصویر از نسیم آنلاین


       یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1390 16:33   عاشق علامه   
    علامه حسن زاده املی 

    حریم عشق

       یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1390 15:50   عاشق علامه   

       جمعه بیست و ششم اسفند 1390 12:57   عاشق علامه   
     بیانی عرشی در وحدت وجود


    در عالم رویا همه تمثلات از منشات نفس و از مدرکات نفس اند و لدی النفس بذاتها حضور دارند و قائم بنفس اند که قیام فعل به فاعل است . پس وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است و در حقیقت در عالم رویا هم تو مخاطَبی و هم تو مخاطِب . هم آمری و هم موتمر و هکذا . از این نکته به وحدت وجود و وحدت در کثرت و کثرت در وحدت واجب با ممکنات و نحوه قیام ممکنات به حق تعالی پی ببر من عرف نفسه فقد عرف ربه . 


        ( حضرت علامه حسن حسن زاده آملی - جلد هفتم هزار و یک کلمه - کلمه 951 )


    در مسئله ی وحدت وجود عرفانی و کیفیت وجودات نسبت به ذات حق، تامل در رؤیا خیلی مفید است.


    شما در عالم رؤیا موجوداتی را می بینید که همه حیّ اند، راه می روند،حرف می زنند و... و در عین حال همه هم قائم به یک نفس اند. جهان کثرات هم همه قائم به یک وجود است و همانطور که صور رؤیایی حقیقتاً ظهور و تجلّی وجود شما هستند و جدای از شما نیستند در عین حال که خود شما نیستند، موجودات هستی نیز جدای از ذاتِ حق نیستند و در عین حال، حق هم نیستند. حقیقت مسئله ی وحدت در کثرت و کثرت در وحدت هم همین است.


    منبع: در محضر استاد،ص88 

    http://najmoddin.parsiblog.com/

     


       جمعه بیست و ششم اسفند 1390 12:56   عاشق علامه   
    ::: پنج شنبه 25/12/90::: ساعت 4:30 عصر

    علامه حسن زاده


    مگر می شود ما دین را از ریاضیات جدا بدانیم ؟ حدیث شریفی است در کافی که امام صادق به یکی از اصحاب فرمودند که فلانی   « اشیاء همه به هندسه آفریده شده اند » فرمود هندسه یعنی چه امام فرمودند یعنی مقدار واندازه . عالم همه به اندازه است تمام کلمات تمام ذرات هرچه هست همه  به قدر وبه اندازه آفریده شده است . و مرحوم علامه شعرانی در مورد میرزا حبیب الله ذوالفنون می فرمودند : سوالات ریاضی از گوشه وکنار واطراف واکناف فرستاده می شد و ایشان جواب می داد در مخرو طات در هندسه های فضایی و مسائل بسیار مشکل در حوزه ها این طور نیست که ریاضیات نباشد البته نه به آن صورت که در متقدمین بوده بوده اما به کلی منقطع نشده و امید واریم ان شاء الله دوباره نضج بگیرد و پیش برود   .


    خدی سبحان در چند جای قرآن کریم خود را به علم شریف حساب متصف فرموده است مانند «انّ الله سریع الحساب » آری صُنع احسن عالم کیانی و نظم اتم نظام ربّانی بر اساس استوار حساب و اندازه است   . تار وپود فعل حق تعای شأنه حساب واندازه است که در متن خلقت عالم وآدم پیاده شده است و خلاصه اینکه مبنای کلمات کتاب تکوینی و تدوینی نظام هستی مبتنی بر اساس استوار ریاضیات است . علم به قوانین حسابی و قواعد مسایل عددی در تقویت نفس انسانی از اعاظم وسائل است .به خصوص علم هندسه که در تعدیل و تقویم ذهن و فکر وقلم وبیان تأثیری به سزا دارد  .


    حکما وفلاسفه بزرگ گفته اند : برای رسیدن به معرفت حقایق اشیاء فکر را باید به علوم ریاضی ورزش داد  آری علوم ریاضی برای حکیم مثابت  مسطره برای خطاط است .همچنان که مسطره ؛ مشّاق را از کجی وبی نظمی در کتابت حروف و انحراف سطور حافظ است ؛علوم ریاضی نیز فکر را از خطا و اعوجاج وانحراف باز می دارند و به آن استقامت و اعتدال می دهند .


    انسانهای ورزیده در علوم ریاضی ؛ صاحب رأی صائب و نظری ثاقب و کم گوی وگزیده گوی و دیر گوی و نکو گوی می شوندمثلاً عبارات خواجه طوسی به فارسی وعربی ؛ چنان سخت بنیاد و استوار است که گویی به جای مرکّب ؛ سرب مزاب به کار برده است.


    محصلین علوم دینی نیز احتیاج مبرم به تحصیل ریاضیات از هندسه و حساب وهیأت دارند .اکثر کارهای بشر دیروزی وامروزی مبتنی بر ریاضیات است . این علوم ریاضی است که اساس نظام اجتماع بشری است.


    منبع : کتاب گفتگو با علامه صفحات 33و174-176

    http://najmoddin.parsiblog.com/

       جمعه بیست و ششم اسفند 1390 12:49   عاشق علامه   


    انسان کامل اگر مرد باشد مظهر و صورت عقل کل است و اگر زن باشد مظهر و صورت نفس کل است؛ بنابر این سیّد اوصیاء و سرّ انبیاء و مرسلین علیّ عالی اعلی، صورت عقل کلّ و مظهر او بر وجه اتمّ است، و همچنین حقیقت امّ الکتاب سیّده نساء عالمین فاطمه بتول زهراء(س) صورت نفس کل بر وجه اتمّ است.« مرج البحرین یلتقیان، بینهما برزخٌ لایبغیان،....یخرج منهما الّوءلوء والمرجان.(دو دریا را روان ساخت و به هم آمیخت در حالی که به همدیگر می رسند و سطوح آن دو با هم تلاقی می کنند، درمیان این دو برزخی است-یعنی حاجز و مانع و پرده ای است- که از حدّ خود تجاوز نمی کنند و به در نمی روند، از آن دو لوءلوء و مرجان بیرون می آید.)


    امین الاسلام طبرسی در تفسیر مجمع البیان از سلمان فارسی و سعید بن جبیر و سفیان ثوری روایت نقل کرده است که آن دو دریا علی و فاطمه اند و برزخ محمد(ص) است و لوءلوء ومرجان حسن و حسین اند.


    در روایت آمده است که پیغمبر(ص) فاطمه را دوست می داشت و او را به «امّ ابیها» -یعنی مادر پدرش- کنیه داده بود.


    و من می گویم: چون عقل کلّ،پدر است و نفس کلّ مادر ، و همه موجودات از آن دو ظهور یافته اند، و مادر انوار و فضائل فاطمه عقیله رسالت، مظهر نفس کلّ بر وجه اتمّ است؛ پس بنابر این تفسیر انفسی اقوم، آن جناب مادر پدرش حضرت خاتم انبیاء (ص) است.پس بفهم.

    http://najmoddin.parsiblog.com/

    شرح فص حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیة،علامه حسن زاده آملی، ص121


       جمعه بیست و ششم اسفند 1390 12:44   عاشق علامه   

    دکترسید حسن عاملی دریکی ازسخنرانیهایشان جایگاه علامه حسن زاده رافوق العاده ترسیم کرده اند


    خاطره ایی ازاستاد مهندسی شاگرد علامه حسن زده املی

       جمعه بیست و ششم اسفند 1390 12:35   عاشق علامه   
    خاطره ایی ازاستاد مهندسی شاگرد علامه حسن زده املی

    باسلام وخسته نباشید خاطره ای ازحضرت استاد علامه مهندسی داشتم حقیر درزمانی که دراستان دارالارشاد اردبیل مشغول درس وبحث حوزوی بودیم حضرت استاد گاه گاهی برای سخنرانی ودرس اخلاق به حوزه تشریف میاوردند حقیقتا تواضع وفروتنی استاد کاملا مشخص بود واصلاخود رانمیدید بوس کردن طلبه ها وبانرمی وارامش صحبت کردن ایشان اصلایادم نمیرود یک روز به اتفاق دوستان برای مشاوره خدمت ایشان رسیدیم ایشان باارامی وباطمانینه به سخنان ماگوش میکردند وبعد به جواب ان میپرداختند ومیفرمودند من درزمان طلبگی خیلی به درس وبحث توجه میکردم حتی دران زمان طلبگی نشد من باارامی  وباحوصله صبحانه بخورم  وبرهمین اساس یاصبحانه نمیخوردم واگه هم میشد به طور متفرقه بانگاه کردن به درس وهنگام لباس پوشیدن میخوردم تاوقت درس وطلبگی ازبین نرود شمانیز به این منوال درس بخوانید حقیقتا یک عارف وارسته بودند خداروحشان راشاد کند وبااولیا محشورشان بگرداند
    تشکر مضمون خاطره ایی بود که دراختیار شما قرار گرفت 


    شعری ازعلامه حسن زاده املی

       جمعه بیست و ششم اسفند 1390 11:50   عاشق علامه   

    شب عید آمد آن عیدی که باشد عید سلطانی

    گروهی در سرورند و گروهی در پریشانی

    گروهی فارغ از هر دو، نه این دارند و نی آن را

    به دل دارند با سلطانشان صد عید سلطانی

    به چشم پاک بینشان ، به غیر از آشنای دل

    هر آنچه در نظر آید نبینندش مگر فانی

    به قربان دل این فرقه قدیس قدوسی

    که از صد خور بود روشنتر آن دلهای نورانی

    مدان عید آن زمانی را که بر تن نو کنی جامه

    بود عید آن که دور از خود نمایی خوی حیوانی

    مرا امشب دلی شاد است اندر گوشه غربت

    که می خواهد نماید هر زمان نوعی غزلخوانی

    چرا خوشدل نباشد آن کسی کردند تقدیرش

    کتاب و درس و دانش را ز لطف حی سبحانی

    چه غم ما را که اندر بر نباشد شربت و شکر

    که کام ما بود شیرین همی زآیات قرآنی

    چه غم ما را که اندر حجره نبود نان و حلوایی

    بود تا " نان و حلوای " جناب شیخ ربانی

    چه غم ما را ز بی گلدانی و گلهای رنگارنگ

    بود "زهر الربیع " سید و "انوار نعمانی"

    چه غم ما را که دوریم از دیار و دوستان خود

    "الهی " اوستادی باشد و آقای " شعرانی"

    چه غم ما را ز سر بردن به تنهایی که هم صحبت

    بود "کشکول " شیخ و "مجمع الامثال" میدانی

    چه غم ما را که مهجوریم و اندر حجره محجوریم

    بود تا "مثنوی " و "منطق الطیر " دو عرفانی

    پریشان نیستم از بی گلستانی چه در پیش است

    "گلستانی" ز سعدی و " پریشانی" ز قاآنی

    حسن خواهد ز لطف بیشمار ایزد بیچون

    دل پاکی منزه باشد از اوهام شیطانی .

    ( حضرت علامه حسن حسن زاده آملی )

     منبعhttp://tahora11.blogfa.com/


       دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 23:48   عاشق علامه   
    علامه حسن زاده آملی

    علامه حسن زاده املی وایت الله العظمی مشگینی


       دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 23:42   عاشق علامه   
    علامه حسن زاده آملی

    علامه ذوالفنون حسن زاده املی وعلامه نورانی اردبیلی


    علامه حسن زاده

       دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 23:37   عاشق علامه   























    عشق همه

       دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 23:36   عاشق علامه   

       دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 23:35   عاشق علامه   
    يادمان فقيهي از تبار عالمان قم و نجف 

      در محضر مراجع معروف ثلاث تلمذ نمود/ در نجف اشرف از محضر بزرگاني چون آيات عظام خويي، حکيم و شيرازي بهره برد/ آيت‌الله‌العظمي بروجردي کتاب العقدوالحل او را تأييد کرد/ وي شرح مکاسب را به تشويق امام خميني (ره) نوشت/ آيت‌الله‌العظمي گلپايگاني کتاب عقايدي او را مورد تقدير قرار داد. 

    آنچه گذشت گوشه‌اي از زندگي پرافتخار عالمي از تبار شاگردان مکتب امام صادق (ع) است که تا آخرين روزهاي زندگي قلم را بر زمين نگذاشت و همواره بر اي اعتلاي مکتب اهل بيت (ع) تلاش نمود.

    مرحوم آيت‌الله مصطفي نوراني اردبيلي از جمله عالماني است که در مکتب اهل بيت (ع) نزج گرفت و عمر خود را در پاسداري از آن صرف نمود.

    مرکز خبر حوزه، به مناسبت فرارسيدن ايام سالگرد رحلت اين عالم رباني گوشه‌اي از زندگي وي را منعکس مي‌کند.

    آيت‌الله مصطفي نوراني اردبيلي (ره) در سال 1305 شمسي در روستاي تقي ديزج از توابع اردبيل، در يک خانواده اهل علم به دنيا آمد.

    ملا شکرالله پدر وي از علماي برجسته آن ديار بود. ابتدا در محضر پدر بزرگوار خود تلمذ کرد و سپس از برادر بزرگتر خود ملاعيسي بهره علمي برد.

    اين عالم رباني بعد از فراگيري مقدمات عرب و علوم ديني در سن هفده سالگي وارد مدرسه ملاابراهيم اردبيل شد و در محضر عالمان آن ديار زانوي تلمذ زد.

    مرحوم آيت‌الله‌نوراني در بيست و پنج‌سالگي وارد شهر علم و اجتهاد قم، شد و از محضر بزرگاني چون آيت‌الله حجت، آيت‌الله صدر و آيت‌الله خوانساري که به آيات ثلاث معروف بودند، بهره برد.

    اين عالم وارسته پس از کسب توشه علمي از قم، جهت بهره‌مندي از فضاي علمي و معنوي نجف در جوار بارگاه اميرالمؤمنين(ع)، رحل اقامت ‌افکند و از دروس آيات عظام حکيم، خويي و شيرازي شاهرودي استفاده نموده وي همچنين از درس آيت‌الله العظمي بروجردي و امام راحل کسب فيض نمود و ضمن تقرير درس امام راحل و با اشاره و راهنمايي ايشان شرح مکاسب را نگاشت و منتشر نمود.

    *علاقه وافر به نويسندگي

    مرحوم آيت‌الله‌ نوراني از دوران جواني به تأليف و تحقيق و نشر معارف اهل بيت (ع) علاقه وافري داشت، از اين رو موفق شد در سن بيست و پنج‌سالگي کتاب «القعد والحل»، به رشته تحرير درآورد و با تأسيس مؤسسه‌اي با نام «مکتب اهل بيت (ع)» حرکت علمي و فرهنگي را پي‌ريزي کرد و خود را وقف تحصيل،‌ تدريس و نشر علوم اهل بيت (ع) نمود.

    وي فعاليت علمي خود را در اين مؤسسه در سه بخش حوزوي،‌ علوم اسلامي و دايرةالمعارف علمي اسلامي متمرکز نمود.

    در بخش حوزوي به مباحثي چون صرف و نحو، منطق، بلاغت، درايت، رجال،‌فقه، فلسفه و... همت گماشت و در بخش علوم اسلامي که با علوم روز منطبق شده بود، شامل اقتصاد روان‌شناسي، جامعه‌شناسي رياضيات، طبيعيات و طب پرداخت که از دستاوردهاي آن مي‌توان به دايرةالمعارف طب اسلامي بر اساس آيات و روايات و منطبق با طب قديم جمع‌آوري شده است و شامل بيش از ده‌هزار صفحه و در سه بخش بهداشت گياهان دارويي و امراض و معالجات است اشاره کرد.

    آن عالم فرهيخته در طول زندگاني با برکت خود موفق به تأليف و تصنيف بيش از يک‌صدو شصت کتاب شد.

    *مبارزه عليه طاغوت

    وي در طول دوران انقلاب و قيام اسلامي مردم ايران، همگام با امت اسلامي در خيزش دادخواهانه مردم شرکت جست و زجر تبعيد و زندان‌هاي بروجن، شهرضا، نجف‌آباد، ‌اصفهان،‌ قم، گنبد کاووس و... را براي مبارزه عليه ظلم و استبداد به جان خريد.

    لزوم حفظ انقلاب اسلامي و دستاوردها و ارزش‌هاي ديني و مکتبي آن از اموري بود که به شدت مورد اهتمام و توجه مرحوم آيت‌الله نوراني بود. او بر اين باور بود اکنون که استکبار جهاني و ايادي آن اين انقلاب و ولايت فقيه را هدف قرار داده‌اند،‌همه بايد احساس خطر کنند،‌وي نيز اين خطر را احساس نموده بود و درخواست مردم محترم دارالارشاد اردبيل را علي‌رغم مشغله‌هاي علمي، فرهنگي و تحقيقاتي براي نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري را پذيرفت.

    آن عالم وارسته چنان به تحقيق علمي و حفظ معارف و احاديث اهل بيت (ع) علاقه داشت که از لحظات عمر ارزشمند خود جهت کسب دانش و بهره‌مندي از اين ميراث گرانسنگ بهره مي‌برد.

    حجت‌الاسلام سيدمحمد مجاهد، يکي از شاگردان وي، مي‌گويد که همسر ايشان به بنده گفت: سه ماه قبل از فوت ايشان و در ايامي که در بستر بيماري بودند، يک شب از بستر برخاست و تقاضاي قلم و کاغذ نمود و گفت؛ حديثي به ذهنم رسيده مي‌خواهم يادداشت کنم. وقتي از او سؤال کردم با توجه به کسالتي که داريد چه ضرورتي براي نگارش حديث وجود دارد، شما که يک عمر حديث نگاشته‌ايد، الان کمي استراحت کنيد. ‌پاسخ داد که وظيفه و رسالت ما حفظ معارف اهل بيت (ع) است. شايد بعد از مرگ من کسي آن را ببيند و عمل کند.

    آن مرحوم خود را وقف اسلام و اهل بيت (ع) نموده بود و خالصانه در اين مسير حرکت مي‌کرد، اهتمام ايشان به تدريس و تحقيق به حدي بود که در دوران زعامت آيت‌الله‌العظمي بروجردي، مرحوم نوراني به واسطه کثرت مطالعه و تحقيق و نگارش بيمار شدند و اطباء او را از تحقيق و تدريس منع کردند، ولي به واسطه علاقه فراوان به مطالعه در همان دوران بيماري شرح 5 جلدي بر محرمات را نگاشت.

    آيت‌الله نوراني بر لزوم آشناکردن جوانان با معارف اهل بيت (ع) تأکيد مي‌نمود و انحطاط و گسترش فساد در جامعه را ناشي از کمرنگ‌شدن معارف ديني ارزيابي مي‌نمود و تصريح مي‌کرد که ما هر چه داريم از مکتب اهل بيت (ع) و امام صادق داريم، در حالي که برخي جوانان که از حقايق غافل هستند، فکر مي‌کنند مبدأ علوم اروپا است.

    *توصيه‌هاي آن مرحوم

    آيت‌الله حاج شيخ مصطفي نوراني اردبيلي‌(ره) در کتاب وظايف يک مبلغ آورده است: روحانيون بايد از اوقات و فرصت‌هاي مناسب همواره استفاده کنند و وقت خود را تلف ننمايند، لباس کسي که روحانيت به تن کرده، هدايت افراد و جامعه را يک وظيفه عمومي و جديد در ذمه خود بدانند، بخصوص در اين دوران پر آشوب و...

    با اين وضع اسف‌انگيز، دهات دور دست که پاي مبلغ بدانجا نرسيده و يک مبلغ لايق و برجسته به آنجاها اعزام نشده وظيفه ديني خود را با رفتن به چنين مکان‌هايي ادا کنند برخي از مکان‌ها هست که يا مبلغ به آنجا نرسيده و يا تنها به گرياندن و روضه خواندن قناعت کرده‌اند و يا آن دهات به وسيله تعزيه خوان‌ها و شبيه خوانان اداره شده و احکام اسلام و قوانين عاليه الهي بطور کامل به آنها ابلاغ نشده است، بايد براي رضاي خدا در وقت مناسب به مناطق دوردست سفر کرده و نتيجه معنوي بدست بياورند در اين زمان که مبشران مسيحي، مبلغين وهابي و... نسل جوان را به سوي پرتگاه ضلالت و گمراهي مي‌کشد، بر ماست که براي بيداري آنها از اين مهلکه قيام کنيم و آنان را از اين پرتگاه نجات دهيم.

    *کتابي که آيت‌الله گلپايگاني  از آن تمجيد نمود

    مرحوم آيت‌الله نوراني در خاطرات خود مي‌نويسد: حدود چهل سال قبل به فکر تحقيق و نوشتن اصول عقايد و ايدئولوژي افتادم که هم براي خودم و هم براي ديگران مفيد باشد و ابتدا مکاتب و اديان و سپس مذاهب را مورد بررسي قرار دادم و يادداشت‌ها را بعدا به صورت کتاب درآوردم و در همان زمان به چاپ آن اقدام نمودم، وقتي کتاب زير چاپ بود، مرحوم آيت‌الله گلپايگاني (ره) مرا خواستند و فرمود: چند نفر از طلاب حوزه را جمع کنيد و يک کتاب اعتقادت بنويسيد، من عذر خواستم و عرض کردم: من ديگر ذوقي به اين کار ندارم؛ زيرا يک کتاب در مورد اعتقادات نوشته‌ام و اکنون زير چاپ است، ايشان فرمود: پس از چاپ، يک نسخه را به من بدهيد وقتي کتاب چاپ شد و يک نسخه را به ايشان دادم آقا مرا خواست و فرمود: همان قصدي که داشتم شما در اين کتاب انجام داده‌اي و اديان و مذاهب باطله را رد کرده‌اي و دين حق و مذهب درست را ثابت کرده‌اي، سپس ايشان يک پارچه قبايي به من دادند و سيصد تومان ماهانه حسب‌الامر ايشان به من پرداخت مي‌کردند.

    *لطف آيت‌الله العظمي بروجردي

     در اولين نوشته‌ اينجانب به نام‌ (العقد والحل) تحقيقي درباره صيغه‌هاي نکاح که تعرض به «استعمال ماده‌ زوج با لفظ در لغت» داشتم، روزي در بيروني منزل مرحوم آيت‌الله العظمي بروجردي بودم و تعدادي از علما در خصوص مطالب آن کتاب اشکالاتي به من کردند تا اينکه مرحوم حاج محمد حسن، فرزند بزرگ آن مرحوم مرا به حضور آقا برد و ايشان از من پرسيدند؛ آيا تحقيق شما در اين مورد کامل است؟ عرض کردم: آري، پس از تامل، پانصد تومان جهت آن کتاب به من دادند و از قضا هزينه چاپ آن کتاب در آن وقت درست همان اندازه بود.

    *تبحر آيت‌الله نوراني در طب اسلامي

    حجت‌الاسلام احمد قاضي زاهدي گلپايگاني، حکايتي از مرحوم آيت‌الله مصطفي نوراني نقل مي‌کند ،فردي به نام حاج عبدالله اسفندياري که در خصوص طب  مورد عنايتي از سوي امام زمان عج قرار گرفته بود ، از خراسان به قم آمد و مدت 2 سال در  مؤسسه مکتب اهل بيت (ع) قم حضور داشت و تمام دانستني‌هاي خود را در خصوص طب اسلامي عرضه نمود و سپس به خراسان بازگشت ، بعد از بازگشت حاج‌عبدالله اسفندياري، مرحوم آيت‌الله ‌نوراني گفتار وي را در قالب ده‌هزار صفحه تحت عنوان طب اسلامي گردآوري کرد.

    *نگارش کتاب به‌ تشويق امام راحل

    آن مرحوم مي‌گويد: اينجانب شرح مکاسب را به تشويق مرحوم حضرت امام خميني‌(ره) نوشتم، زيرا حدود چهل و پنج سال قبل که در درس خارج مکاسب آن جناب حاضر مي‌شدم، تقريرات درس ايشان را مي‌نوشتم و پس از تکميل مکاسب محرمه، آن را به حضرت امام‌(ره) ارائه نمودم و عرض کردم: ببينيد اگر قابل چاپ باشد تقريظي بنويسيد تا آن را چاپ کنم ايشان نوشته خودش را نيز که در آن زمينه بود به من دادند و فرمود؛ شما نيز مطالعه کنيد، اگر نقصي داشته باشد تکميل نماييد، من آن را بردم و استفاده نمودم پس از 25 روز آوردم و عرض کردم حضرتعالي نوشته مرا مطالعه کرديد؟ فرمود: آري. گفتم: چه طور بود؟ فرمود: خوب است عرض کردم پس تقريظي بر آن بنويسيد تا چاپ کنم؟ فرمود: نه، عرض کردم: چرا؟ در صورتي که مي‌فرماييد خوب است؟ فرمود: چون تو اقوال ديگر فقها را نيز در آنجا نوشته‌‌اي بهتر است شما مکاسب را شرح کنيد. عرض کردم من نمي‌توانم! فرمود: تو مي‌تواني.

     البته شيوه ايشان اين بود که طلاب را تشويق بر علم‌آموزي مي‌کردند لذا روزي در بيروني منزل ايشان نشسته بوديم به چند نفر از ما اشاره کرد و فرمود: شما سه نفر نبايد تقليد کنيد.

    .

    *غروب غم‌انگيز

    آيت‌الله نوراني سرانجام در آبان‌ 1382 مطابق 4رمضان‌المبارک 1424 بعد از نماز ظهر و عصر به ديدار معبودش شتافت و در گلزار شهداي شيخان قم به خاک سپرده شد.

    همچنين در پي ارتحال آن عالم برجسته اطلاعيه‌اي از هيئت‌رييسه مجلس خبرگان رهبري و نيز اطلاعيه مشترکي از سوي جامعه مدرسين حوزه و شوراي عالي حوزه علميه قم و نيز دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري در تعظيم و تکريم از جايگاه آن عالم فرهيخته منتشر شد.

     

    منبع حوزه نیوز

    وبلاگ علامه نورانی


    آخرین مطالب

    موضوعات سایت

  • زندگی نامه علامه حسن زاده املی
  • زندگی نامه علامه نورانی اردبیلی
  • تصاویر علامه حسن زاده وعلامه نورانی
  • نکات اخلاقی ازعلامه نورانی
  • زندگی نامه عارف بالله ایت الله مشگینی
  • نصایح اخلاقی ایت الله مشگینی
  • تقریظ حضرت علامه حسن زاده آملی در مورد استاد صمدی
  • مشخص کردن قبر حضرت فاطمه در کلام حضرت علامه حسن زا
  • تقدیر نامه حضرت علامه حسن زاده آملی
  • حضرت مهدی در نگاه علامه حسن زاده آملی
  • عنایت حضرت مهدی به علامه نورانی
  • رازنامه شعری ازعلامه نورانی
  • علامه حسن زاده ازنگاه بزرگان
  • علامه حسن زاده در زندگي من نقش هدايت گري و احياگري
  • مسابقه خوشنویسی
  • درباره وحدت وجود
  • توصیه اخلاقی ازایت الله پهلوانی
  • اهانت به علامه حسن زاده املی
  • نامه حسن زاده به فرزندش
  • شب علامه حسن زاده املی درهزارویک شب
  • بزرگداشت علامه حسن زاده املی
  • توصیه هایی ازعلامه حسن زاده املی
  • قبض و بسط دریای دل
  • اقبال و ادبار عقل
  • تعريف ميل كلى
  • بی حد بودن ذات الهی
  • صوفی کیست ؟
  • قوس نزول و صعود
  • معاد جسمانی
  • حوض را جرم كش زدي ؟
  • حجت خدا
  • پروستات
  • دیدارخوبان
  • مرخصی ازبیمارستان
  • همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن زاده املی
  • شعربدون نقطه علامه حسن زاده املی
  • احترام به رهبر
  • اثارعلامه درنمایشگاه قران
  • آيا به ياد آوردن گناه ، گناه است و تجديد توبه لازم
  • حضرت مهدی درنگاه علامه حسن زاده
  • متن کامل رساله تعیین خط زوال علامه حسن زاده آملی
  • آراء و عقائد در باب زمان
  • فروش کتاب دائره المعارف طب اسلامی
  • تماس باما
  • بیانات علامه درباره رهبر
  • دستورالعملهای عرفانی ازعلامه حسن زاده املی
  • ادب باخدا
  • محیی الدین کیست
  • ظهوراتفاق افتاده؟
  • پندهای حکیمانه ازعلامه حسن زاده
  • اشعارعلامه
  • علامه ذوالفنون
  • نظرعلامه درباره فرقه گنابادی
  • تسلط برعلوم گوناگون
  • درابتنای قران وعرفان بربرهان
  • جواب ارسطو به سوفسطی در موضوع وحدت صنع
  • فکرچیست؟
  • بیان امام صادق(ع) درباره ارسطو
  • بسط و قبض دریا
  • ظهوراتفاق افتاده..
  • وقتی علامه حسن زاده حسرت خورد
  • با آنچه كه دوست دارى محشور مى شوى
  • خواب یابیداری؟
  • علامه حسن زاده میگوید
  • واقعه شنیدن اذان
  • مکاشفات ورویای صادقانه ازعلامه حسن زاده
  • ملاقات باامام زمان (عج)
  • کتابهایی که علامه حسن زاده برخواندنشان تاکیددارند
  • یک دستوراخلاقی
  • مراحل تزکیه نفس
  • باب مکاشفه
  • توصیه های ناب ازعلامه
  • تادیب نفس
  • کاروان عشق
  • شعری زیباازعلامه
  • چرااین؟
  • شب عید
  • بحروحدت
  • پندهای حکیمانه ازعلامه حسن زاده
  •  

    کدلوگوی وبلاگ ما

    لوگوی پایگاه اخلاقی علامه حسن زاده


    لوگوی همسنگران

    دل رهبر

    دل رهبر

    آرشیو ماهانه سایت

    علائم ظهور

    + اوصاف مشترک پیامبر(ص) و امام زمان(عج)
    + غیبت طولانی و طول عمر قائم(عج) به روایت امام صادق(ع)
    + قطع سلطه استعمار هدف حکومت جهانی مهدی(ع) جهانی شدن یعنی چه؟ تفاوت جهانی شدن با جهانی سازی چیست؟
    + پدرمعنوی ‌آل‌ سعود و حکومت‌ سلفی ‌ها
    + آيا زنان می توانند جزء ياران امام عصر(ع) باشند؟
    + نگاهي به پديده انتظار و آثار حيات بخش آن
    + تلاش صهیونیسم بین‌الملل برای جذب مسلمانان خاورمیانه
    + شفیعی سروستانی :استراتژی انتظار” چیزی در این میدان است
    + خانه مهدى(ع) كجاست؟
    + پرسش : در مورد اينكه مي گويند: اين عصر، عصر ظهور است توضيح دهيد و دلائلي بيان كنيد؟
    + پرسش : در روايات آمده كه يكي از وقايع بعد از ظهور اين مي‌باشد كه امام زمان ـ عليه السّلام ـ آن دو خليفه اول را از قبر بيرون مي‌آورند و زنده مي‌كنند و مي‌سوزاند، مگر نعوذ بالله مگرامام زمان ـ عليه السّلام ـ كينه توز هستند چنين انتقام مي‌گيرند؟
    + پرسش : آيا در قرآن كريم نامي از حضرت مهدي برده شده است و آيا در قرآن كريم حرفي از انتظار و اينكه منتظر واقعي كيست و بايد داراي چه ويژگي هايي باشد، به ميان آمده است؟
    + آیااسلام دین خشونت هست؟
    + عاشورای حسینی و انتظار مهدوی
    + از انتظار تمدن تا تمدن انتظار
    + پویایی و تلاش لازمه جدایی ناپذیر انتظار
    + منتظران و ناهنجاري‌هاي آخرالزمان
    + اظهور زندگی تازه
    + احادیث تکان دهنده درباره ظهور
    + جایگاه مصر در احادیث آخرالزمان
    + سیاست مهدوی یا همان اسلام راستین
    + ولایت مطلقه فقیه، حق الهی اهل‎ بیت (ع ) است
    + در دفاع ازخاتمیت، امامت و مهدویت
    + نگاهی به مسئله حجاب، برداشتی سطحی یا كندوكاوی در مسئله حجاب
    + «بقيه الله خيرلكم ان كنتم مؤمنين...»
    +درباره طول عمرامام عصرعج؟!
    + به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی!
    + آخر الزمان، منجي‏گرايي و ظهور در شبكه جهاني اينترنت
    +آخرالزمان:چیستی وچگونگی؟
    + آخرالزمان را باور کنیم
    + صهیونیسم و جنگ آخرالزمان
    + آخرالزّمان، عصر نبود تعادل
    + فتنه‌های بحران‌ساز آخرالزّمان
    + آسیب‌های خانوادگی در آخرالزمان
    + آخرالزّمان، از زبان پیامبر(ص)
    + آیا ایجاد حکومت اسلامى با اعتقاد به ظهور حضرت منافات ندارد؟
    + امتداد انتظار - بخش اول
    + منتظر واقعی
    + انتظارفرج
    + انتظار، بدون صبر و بصیرت!

    موعود در ادیان

    + سلفی‌‌گری؛ بزرگ‌ترین خطر پیش روی جهان اسلام
    + تاریخ نسخۀ کنونی انجیل برنابا
    + پروژه پایان جهان همچنان ادامه دارد/ پایان جهان در سال 2013 یا 2023 ؟ + تصاویر
    + صهیونیسم؛یگانه مشکل جهان
    + تسلّط رسانه‌ای صهيونيسم بر جهان
    + آشنایی با جوئل ریچاردسون، نویسنده کتاب ضد مسیح اسلامی
    + آموزش چگونه گذشتن از دنیا
    + اسلام سکولار ؛ پاشنه آشیل بیداری اسلامی
    + هالیوود؛ فرهنگ‌ساز یا فرهنگ‌سوز
    + رجعت از دیدگاه ثقلین
    + اثبات رجعت از دیدگاه عقل ونقل
    + رجعت عقیده ای که باید از نو شناخت
    + «رجعت عبارت است از رجوع و برگشتن...»
    +"بازی‌ رایانه‌ای" رسانه‌ نوظهوری است که مورد غفلت واقع شده ؟!
    + طومار اینترنتی اعتراض جوانان ایرانی به بازی BattleField3!
    + جریان سلفی گری ها
    +آسیب‌ شناسی فرهنگ مهدوی در عصر جهانی شدن
    + آسیب‌ شناسی فرهنگ مهدوی در عصر جهانی شدن - 1
    + اولویت هالیوود؛ترویج سبک زندگی مصرف گرا
    + سیا و مأموری به نام هالیوود؛
    + جريان شناسی اهانت هاليوود به پیامبران
    + تحریف زدایی از شخصیت عاشورایی زینب(س)
    + مبدأ ظهور تشيّع در گذر تاريخ
    + پژوهشی در هویت تاریخی حضرت رقیه (علیهاالسلام)
    + اعتقاد به منجی زنده
    + منجي از منظر تاريخ و اديان
    + سخنان گران بهاء
    + صبر و بصیرت!

    تشرفات

    + «خليفه گري» دستپخت جديد غرب!
    + کجای زندگی ما الگوگیری از زندگی پیامبر است / امام صادق(ع) و جنبش نرم افزاری
    + حضرت مهدي (عج) از رحم خانمي مسيحي به دنيا آمد ؟
    + نحوه ي حكومت ائمه بعد از رجعت چگونه است؟
    + پرسش : آيا امام مهدى (عج) براى گسترش عدالت و افراشتن پرچم اسلام، از امدادهاى غيبى استفاده مى كند؟
    + پرسش : چرا سلسله امامان در امام دوازدهم عليه السلام ختم مي شود؟
    + يكي از وقايع بعد از ظهور
    + «باز هم اشتباه در فهم حکومت ولایی
    + نهاد دین از نهاد حکومت جدا نیست
    + شرك و بوسیدن ضریح پیامبر (ص)؟! مناظره عالم شيعي با دانشمند وهابي
    + «فراماسونری و استفاده ابزاری از هنر در همگامی با شیطان
    + تناسخ از دیدگاه اسلام
    + آیا با ظهور امام زمان(عج) دنیا «بهشت» می‌شود؟
    + «خليفه گري» دستپخت جديد غرب!
    + کجای زندگی ما الگوگیری از زندگی پیامبر است / امام صادق(ع) و جنبش نرم افزاری
    + حضرت مهدي (عج) از رحم خانمي مسيحي به دنيا آمد ؟
    + نحوه ي حكومت ائمه بعد از رجعت چگونه است؟
    + پرسش : آيا امام مهدى (عج) براى گسترش عدالت و افراشتن پرچم اسلام، از امدادهاى غيبى استفاده مى كند؟
    + پرسش : چرا سلسله امامان در امام دوازدهم عليه السلام ختم مي شود؟
    + يكي از وقايع بعد از ظهور
    + آسیب‌ شناسی فرهنگ مهدوی در عصر جهانی شدن
    + آسیب‌ شناسی فرهنگ مهدوی در عصر جهانی شدن2
    + آرامش دلت، فقط با خداست!
    + سبک زندگی اسلامی یعنی همه ابعاد زندگی رنگ و بوی خدا بگیرد
    + استاد پناهیان: شرایط منطقه خیلی با شرایط خروج سفیانی جور در می آید + صوت
    + آمار تکان دهنده از افزایش قماربازی در آمریکا
    + ابلیسک چرا و چگونه بوجود آمد؟
    + نتیجه نقد هولوکاست در غرب چنین است + عکس
    + جهان در سیطره ی دجال (فراماسونری)؛ ایران، جزیره ی امید
    + پاسخ به تعدادی از شبهات مطرح شده در فیسبوک پیرامون امام حسین و عاشورا
    + خلق و خوی حضرت محمد(ص)چگونه بود؟
    برای حمایت ازما لوگوی مارابه وبلاگتون قراربدهید....التماس دعای فرج©